Коровинський ЗДО "Сонечко" Коровинської сільської ради, Коровинці
Сумська область, Роменський район

Моніторинг якості освіти

Моніторинг якості освіти

Моніторинг якості освіти у дошкільному закладі проводиться відповідно до Указу Президента України від 30.09.2010 р. № 926 "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", Постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 р. № 1283 "Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти"

Моніторинг внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Упродовж 2023/2024 навчального року проводився процес розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО відповідно до Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Було здійснено систематичне вивчення стану організації освітнього процесу з чітким аналізом.

У жовтні 2023 та квітні-травні 2024 року було проведено моніторинг рівня знань, умінь та навичок згідно з розділами програми в усіх вікових групах. В січні здійснювалась проміжна перевірка дітей, які мали низькі показники.

Для обстеження рівня засвоєння дітьми дошкільного віку Базового компоненту дошкільної освіти педагоги використовували різноманітні методи: спостереження під час різних видів дитячої діяльності, бесіди, аналіз знань, умінь та навичок дітей. При діагностиці використовувались спеціальні завдання, які дозволили виявити рівень сформованості знань та вмінь дошкільників.

Чітко проведений моніторинг дає змогу виявити рівень практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти й отримати об’єктивну інформацію про якість організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, прогнозувати шляхи його поліпшення, дослідити рівень засвоєння дітьми різного віку програмового матеріалу.

Оцінка досягнень проводилась за наступними рівнями:

  • високий рівень – дитина має глибокі, системні знання. Уміє застосувати їх на практиці, самостійно оцінює різноманітні ситуації, явища, факти;
  • достатній рівень – дитина знає істотні ознаки понять, явищ, зв’язки між ними, самостійно застосовує знання, виконує розумові операції, вміє робити висновки;
  • середній рівень – дитина відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, оперує елементарними вміннями.
  • початковий рівень –дитина відповідає фрагментарно, користується загальними уявленнями про предмети.

 

 

 

Зведена таблиця     

результатів моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників

  та якості дошкільної освіти станом на кінець 2023/2024 н.р.

 

 

     Освітні                                      напрями

 

 

 

Вікові

групи

Особистість дитини

Дитина в соціумі

Дитина в природному довкіллі

 Дитина у світі мистецтва

 Дитина в сенсорно-  пізнавальному просторі

 Мовлення дитини

 Гра дитини

 

Середня оцінка рівня виконання програми та БКДО  (%)

 

Рівень виконання програми та БКДО за віковими групами  

 

Старша

 

80%

 

 

81%

 

 

80%

 

 

78%

 

 

80%

 

 

75%

 

 

80%

 

79%

 

достатній

 

Середня

 

 

71%

 

72%

 

75%

 

75%

 

72%

 

69%

75%

 

73%

 

достатній

 

ІІ молодша

 

 

 

62%

 

61%

 

60%

 

64%

 

66%

 

60%

66%

 

63%

 

достатній

 

 

З таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими у дошкільників є компетентності за освітніми напрямами: «Гра дитини» та «Дитина в соціумі»; менш сформованими є компетентності за освітніми напрямами: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» та «Особистість дитини». Варто докладати максимум зусиль вирішенню завдань освітніх напрямів: «Мовлення дитини» (оскільки ще є багато дітей з вадами мовлення) та «Особистість дитини» (формування здоровязбережувальної компетентності та компетентності з безпеки життєдіяльності (особистої безпеки).

За результатами моніторингу якості дошкільної освіти у ЗДО спостерігається динаміка розвитку дітей та відповідальне ставлення вихователів до виконання своїх професійних обов’язків, організації та проведення освітньої діяльності з вихованцями груп у період правового режиму воєнного стану в Україні.Діти старшої групи на достатньому та високому рівнях виконали вимоги Державних стандартів дошкільної освіти  та освітньої програми, підготовлені до шкільних навантажень і навчання у Новій українській школі.

 

Логін: *

Пароль: *