Коровинський ЗДО "Сонечко" Коровинської сільської ради, Коровинці
Сумська область, Роменський район

Річний звіт про діяльність закладу освіти

ЗВІТ ПРО РОБОТУ  ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ЗА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ  РІК

Інформаційна картка

Коровинський ЗДО (ясчла – садок) «Сонечко» Коровинської сільської ради у своїй діяльності  керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про  дошкільну освіту»  Положенням  про  заклад  дошкільної освіти,  іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

Заклад дошкільної освіти загального розвитку Коровинської сільської ради Роменського району, Сумської області, розташований за адресою: вулиця Київська, 72, електронна адреса:ludmilavasenko2023@gmail.com,  ЗДО розташований у типовій двоповерховій споруді, розрахований на 120 дітей. На даний час у закладі функціонує 3 групи, з них 1 група – раннього віку,  2 групи  – дошкільного віку, Загальна кількість дітей - 62, з них 11 підготовлено до навчання в школі.

Прийом дітей до закладу дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році здійснювався згідно заяв батьків, медичних довідок: про стан здоров’я дитини, про щеплення. Ділова документація з питань прийому дітей та їх вибуття оформлювалася за встановленою формою відповідно до нормативних вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах (наказ МОН України від 01.10.2012 № 1059).

Режим роботи ЗДО: п’ятиденний з 7.00 до 17.30.

Мова навчання в закладі дошкільної освіти – українська.

Всі групи повністю укомплектовані згідно віку дітей та відповідно до вимог Закону України «Про дошкільну освіту».

Діяльність закладу дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році, освітня та методична робота були спрямовані на реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»,  конкретизованих у Програмі розвитку ЗДО, освітній програмі закладу та у Плані роботи на навчальний рік,  на забезпечення безпечного освітнього простору в ЗДО в умовах воєнного стану, якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.

Освітній процес в закладі організовано відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої Програми розвитку дитини від народження до шести  років «Я у Світі».

Матеріально-технічний стан  групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. Групи укомплектовані м’яким і твердим інвентарем.  У період воєнного стану проведені лише косметичні ремонти приміщень. Кожна дитина індивідуально забезпечена: меблями, постільною білизною, рушниками. Кухонний посуд для отримання страв з харчо блоку відповідає вимогам інструкції з організації харчування. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості, естетичний, в хорошому стані.   Посуд, меблі, постільна білизна, рушники марковані згідно санітарно-гігієнічних вимог. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається.

Заклад та укриття закладу підключені до мережі Інтернет.

Територія впорядкована, огороджена, озеленена, обладнана необхідними спорудами. На території розміщені: дитячі ігрові майданчики та фізкультурний майданчик. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно закріплене. Наявні акти обстеження фізкультурного та іншого ігрового обладнання для безпечного використання в роботі з дітьми. Кожна група  на майданчиках має тіньовий навіс для захисту від сонця й опадів.

Постійно на контролі аналіз оснащення укриття у нашому закладі, яке відповідає вимогам ДСНС щодо облаштування «найпростішого укриття»:

  • розташоване у складі основної будівлі закладу;
  • місткість укриття у ЗДО – 80 осіб (діти та працівники закладу);
  • стіни, стеля виготовлені з бетонних блоків, плит та цегли;
  • будівля заглиблена у землю, не має великих отворів;
  • забезпечене електроживленням, штучним освітленням, системою водопроводу та опалення;
  • забезпечене двома евакуаційними виходами;
  • приміщення має вентиляцію;
  • в укритті забезпечується задовільний санітарний та протипожежний стан;
  • укриття забезпечене питною водою;
  • створений запас їжі (консерви);
  • наявні альтернативні засоби освітлення;
  • проведений Інтернет;
  • забезпечене засобами надання домедичної допомоги.

        Облаштовуючи внутрішній простір приміщень укриття, адміністрація та колектив закладу подбали про безпечність, комфортність та розміщення необхідного обладнання для організації освітнього процесу, врахували методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану.

Упродовж 2023/2024 навчального року у закладі проводилася систематична робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту:

- ретельно опрацьовується нормативно-правова база щодо діяльності ЗДО в умовах воєнного стану;

- здійснює роботу служба охорони праці, призначені відповідальні;

- розроблені, затверджені  інструкції з охорони праці;

- щороку визначається готовність закладу до нового навчального року, осінньо-зимового періоду;

- організовано проходять медичні огляди працівників;

- розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з охорони праці, цивільного захисту та пожежної безпеки;

- оновлені відповідно до сучасних реалій посадові інструкції для педагогічних працівниківта інших служб з комплексом завдань з охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту в умовах правового режиму воєнного стану.

Охорона та зміцнення здоров’я дітей, формування звички до здорового способу житття, цивільний захист були і залишаються актуальними та першочерговими завданнями дошкільного закладу. До колективу закладу доведені чіткі інструкції щодо реагування на небезпечні ситуації, загрози, план евакуації.

Особлива увага приділялася впровадженню чітких алгоритмів дій у разі небезпеки, організації безпечного освітнього простору у закладі, обладнанню укриття відповідно до вимог і рекомендацій ДСНС та комфортного перебування в укритті учасників освітнього процесу

 Кількісно-якісний склад педагогічних працівниківКадрове забезпечення ЗДО проводиться у відповідності до типових штатів. За штатним розписом у закладі дошкільної освіти працює 20 осіб. Із них 8 педагоги, 1 медичний працівник, 11 осіб обслуговуючого персоналу.

Педагогічним, медичним і обслуговуючим персоналом заклад дошкільної освіти укомплектований повністю, вакансії відсутні.

з/п

Назва структурного підрозділу

            Назва посад

Кількість

1

Адміністративний персонал

3

 

Директор

1

 

Заступник директора з господарства

1

 

Сестра медична старша

1

2

Педагогічні працівники

7

 

Вихователі

5

 

Музичний керівники

1

 

Практичний психолог

1

3

Молодший обслуговуючий персонал

11

 

Помічники вихователів для дітей віком до 3 років

1

 

Помічники вихователів для дітей віком від 3 років

2

 

Кухар

1,5

 

Підсобний робітник

0,5

 

Машиніст із прання та ремонту спецодягу (білизни)

0,5

 

Кастелянка

0,5

 

Двірник

1

 

Сторож

2,5

Педагогічний стаж педагогів

Фото без опису

Освітній рівень педагогів

№ з/п

Категорія

педпрацівників

Всього

Освіта

Пед. працівники (стаж роботи до 3-х років)

Неповна вища (молодший спеціаліст)

Базова вища (бакалавр)

Повна вища (спеціаліст)

Магістр

1.

Директор

 

1

-

-

1

-

3.

Вихователі

 

5

4

-

1

-

4.

Музичний керівник

 

1

-

-

1

-

6.

Практичний психолог

 

1

-

-

1

-

 

Кваліфікаційний рівень педагогів

Щороку, згідно з графіком, педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації відповідно до чинного «Положення про атестацію педагогічних працівників». Адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахування індивідуальних можливостей кожного педагога. Курси підвищення кваліфікації пройшло 2 педагога.

З метою підвищення кваліфікації та професійного рівня протягом 2023/2024 навчального року в очному режимі та онлайн педагогічні працівники нашого закладу активно залучалися до засідань професійних спільнот на базі ЗДО та району з різних освітніх напрямів БКДО з метою підвищення теоретичного рівня та фахової майстерності.

В 2024 році атестовано 1 педагогічного працівника. За результатами атестації 2024 року склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:

 

Кількість

 

Тарифний

розряд

Спеціаліст

Категорія

Педагогічне звання

    10

11

Вища

Перша

Друга

Старший вихователь

Вихователь - методист

7

 

4

 

2

 

 

1

-

-

За підсумками атестації 2024 року:

  • Людмила Терещенко, вихователь. Присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст».

Система роботи педагога, яка атестувалася, вивчалася директором ЗДО, аналізувалися як відкриті заходи, так і стан освітнього процесу та майстерність педагога. Всі зауваження і рекомендації фіксувалися в особових картках аналізу освітнього процесу.

Протягом року педагогічні працівники, презентували цікаві і змістовні матеріали досвіду роботи, з виставкою-презентацією кращих зразків навчально-методичного та дидактичного матеріалу для провадження освітньої діяльності:

  • «Кольорова математика» - методика для інтелектуального розвитку дошкільників (вихователь Темченко В.М.)
  • «Розвиток мовлення дошкільників за допомогою коректурних таблиць Н. Гавриш: невичерпне джерело розумового розвитку дитини й скарбничка всіх знань» (вихователь Терещенко Л.М.)
  • «Сенсорика – маленькі кроки до великих знань» (вихователь Капля Н.Д.).

Атестація педагогічних працівників проводилася згідно з перспективним планом відповідно до Типового положення про атестацію та на підставі наказів керівника закладу. Основним показником в оцінці роботи вихователя під час атестації є врахування результатів та висновків тематичних і фронтальних перевірок, контрольних зрізів по виконанню програми на кінець року, участь у методичній роботі ЗДО та громади протягом попередніх 5-ти  років.

Адміністрація закладу створює працівникам усі умови для плідної роботи. Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота ЗДО відзначається позитивною результативністю. Адміністрація закладу і надалі планує протягом наступних років удосконалювати кваліфікаційний рівень педпрацівників за рахунок курсів підвищення кваліфікації, позачергової атестації.

Педагоги у своїй діяльності використовували матеріали розміщені на сайті МОН України:

рубрику «Сучасне дошкілля під крилами захисту»;

платформу розвитку дошкільнят «НУМО»;

ігрові онлайн-взаємодії  від компанії The LEGO Foundation, як учасники міжнародного проєкту «Сприяння освіті»;

матеріали Telegram-каналу   «ВзаємоДІЯ: щоденні кроки до спільної радості».

Педагогічні працівники підвищують свою кваліфікацію вчаться використовувати у своїй роботі  різноманітні програми такі як: LeaningApps, Jamboard, PowerPoint, InShot, Canva і т.п. Такі дидактичні матеріали зазвичай використовуються для підгрупової та індивідуальної роботи з дітьми. Також активні посилання надсилаються батькам вихованців, що дає змогу забезпечити перебування дитини перед екраном гаджета не тільки цікавим, а і пізнавальним. З метою отримання зворотнього зв’язку педагогічні працівники використовують:  електронну пошту, онлайн-сервіси (Youtube, Viber,  Теlegram, ZOOM, тощо).

Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про високу кваліфікацію та творчий потенціал колективу.   

АНАЛІЗ кадрового забезпечення показав наступні сильні сторони ЗДО: належний рівень професійної компетентності персоналу; морально-культурний особистий досвід колективу; створена атмосфера спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу; активний розвиток колективу на шляху нововведень.

Поруч з сильними, потрібно врахувати слабкі сторони: емоційне «вигорання» педагогів, напруженість зумовлена постійною наявністю великої кількості факторів стресу в зв’язку з військовим станом в країні.

Визначення шляхів удосконалення:   

  • розвиток системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • підвищення конкурентоспроможності та результативності діяльності ЗДО, що обумовить поліпшення якості освітнього процесу та зростанням професійної майстерності педагогів.

Управлінська діяльність

Сучасний керівник закладу дошкільної освіти має реалізувати в своїй управлінській діяльності завдання які зазначені Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про заклад дошкільної освіти», Конвенцією про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства».

Перед керівником закладу дошкільної освіти стоять завдання динамічно розвивати зміст освітнього процесу, підвищувати його ефективність і якість.

Директор закладу Людмила Ващенко володіє основними рисами керівника сучасного ЗДО: творчий підхід до організації професійної діяльності, вироблення індивідуального стилю професійної діяльності, самостійність при конструюванні оригінальних управлінських рішень.

Планування контролю за станом освітнього процесу в закладі дошкільної освіти було системним, відповідало річним завданням закладу та було спрямоване не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги вихователям.

Адміністрацією ЗДО здійснювався систематичний контроль за плануванням освітнього процесу. Питання щодо виконання програмно-методичного забезпечення освітнього процесу перевірялись під час тематичного, оперативного та попереджувального контролю. Результати контролю заслуховувались на педагогічних радах, нарадах при директору, виробничих нарадах.

АНАЛІЗ управлінської діяльності визначив наступні сильні сторони: моральна і психологічна згуртованість колективу; чіткість в розподілі обов’язків; перевага демократичного стилю управління.

Визначення шляхів удосконалення:   

  • Стимулювання та заохочення праці педагогів.
  • Сучасні підходи до управління ЗДО.
  • Розширення можливостей професійної самореалізації.
  • Підвищення ступеня відкритості висвітлення діяльності педагогічного колективу.

Методична робота

            Протягом 2023/2024 навчального року педагогічний колектив закладу працював над удосконаленням форм роботи щодо компетентнісного підходу до виховного процесу, створення стійкої позитивної мотивації до збереження та зміцнення власного здоров'я дошкільників, розвитку комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.

Для цього у закладі дошкільної освіти було створено такі умови:

  • традиційно проводились педагогічні ради, семінари-практикуми, педагогічні читання, зустрічі за круглим столом, колективні перегляди занять;
  • розроблені перспективні плани роботи по навчанню та вихованню дітей;
  • планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально-технічної бази ЗДО, завдяки активній діяльності педагогів та батьків;
  • всі педагоги приймали активну участь в загальносадових заходах та  заходах громади.

Система методичної роботи закладу дошкільної освіти з педагогічними кадрами у 2023/2024 навчальному році в першу чергу, була спрямована на розв’язання завдань річного плану, а також на:

  • удосконалення педагогічної майстерності вихователів;
  • підвищення рівня професійної компетентності у питаннях виховання та навчання дітей дошкільного віку;
  • розкриття творчого потенціалу педагогів та дітей.

В основу роботи було покладено індивідуальний підхід, гнучке використання різних форм і методів роботи з педагогами, як традиційних, так і інноваційних.

З метою вирішення завдань річного плану проводилися семінари, консультації,  диспути, засідання круглого столу, що сприяли збагаченню знань педагогів з проблемних питань та підвищенню їх професійного рівня. Педагогічні працівники не тільки змогли отримати теоретичні знання, а й реалізовували їх у роботі з дітьми.

Педагогічні ради залишались основною та найбільш продуктивною формою методичної роботи з педагогічним колективом, вони відзначались актуальністю, науковістю, доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення. А також забезпечували два напрями роботи:

  • організаційно-педагогічний: затвердження планів роботи ЗДО на навчальний рік та на літній оздоровчий період, затвердження системи фізкультурно-оздоровчої роботи ЗДО, затвердження планів проходження курсової перепідготовки та атестації, підведення підсумків роботи за навчальний рік, аналіз освітнього процесу у ЗДО;
  • науково-педагогічний: обговорення науково-методичної проблеми ЗДО і шляхів її реалізації, упровадження у практику роботи сучасних досягнень науки і перспективного педагогічного досвіду, підвищення кваліфікації педагогів тощо.

На педрадах розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний начальний рік: реалізація Базового компонента (нова редакція), вдосконалення педагогічного процесу, ознайомлення з педагогічним досвідом, підвищення професійної майстерності педагогів.

Форми проведення педрад вибирались таким чином, щоб забезпечити максимальну активність педагогів, на педрадах проводились ігрові вправи, диспути, виставки, педагогічні тренінги. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів. Якість проведення педрад забезпечувала ретельна попередня підготовка педагогів.

Були проведені 4 педради за такими темами:

Засідання № 1. Організаційно – настановча педагогічна рада «Новий навчальний рік - нові пріоритети діяльності».

Засідання № 2.«Інтеграція суспільного та родинного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини ».

Засідання № 3. «Формування соціально - громадянської компетентності дітей, розвиток культури демократії в дошкіллі».

Засідання № 4. «Результат роботи - життєва компетентність дошкільника».

До кожної педагогічної ради вихователі готували відкриті покази занять та режимних моментів, які переглядались колективно, проводилась робота над помилками.            Також, відкриті покази – це ефективна форма методичної роботи, яка сприяла обміну досвідом роботи колег.

Протягом 2023/2024 навчального року на високому методичному рівні були проведені такі відкриті заняття:

  • жовтень – заняття з казкотерапії на тему українських народних казок. (вихователь Терещенко Л.М.);   
  • 1 жовтеня – Міжнародний день музики (музкерівникЧечоткіна М.М.);
  • листопад – «Експрес-шоу: в мандрівку вирушай – свою країну і традиції знай» (вихователь Капля Н.Д.);
  • 6 грудня – Інтегроване заняття до Дня Збройних Сил України (виготовлення оберегів захисникам) (вихователь Науменко В.І.);
  • 21 лютого – Заняття до Міжнародного дня рідної мови. (вихователь Сокрута Т.І);
  • 10 березня – «Вшановуємо Кобзаря». (вихователь Темченко В.М.);  
  • квітень – заняття гра «Дружні долоньки» (сенсорний розвиток) (вихователь Капля Н.Д..);
  • квітень – заняття з елементами гри драматизації за мотивами української народної казки (вихователь Науменко В.І.).

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності забезпечили такі форми роботи як: семінари-практикуми, колективні перегляди, консультації, засідання круглого столу.

 

У закладі протягом року було проведено такі семінари:

  • Семінар-тренінг «Ми українці і нам є чим пишатись»
  • Семінар-практикум «Особливості формування культури українського мовлення як основи формування національно-патріотичних почуттів»
  • Семінар-практикум «Духовна спадщина». Формування основ національної свідомості дошкільника шляхом розширення знань про Україну, її історію, культуру, природні багатства.

Протягом 2023/2024 навчального року педагоги ЗДО активно користувались інформацією  на сайті «Всеосвіта».

Відповідно до річного плану в ЗДО проводились групові,                                    фронтальні, індивідуальні консультації за запитом педагогів та наслідками контролю, також тематичні консультації для педагогів, про що свідчать відповідні записи зроблені у журналі проведення консультацій.

Щопонеділка у ЗДО проходить педагогічна година, на якій педагоги мають можливість підвищувати свій фаховий рівень у ході проведення консультацій, семінарів, тренінгів, майстер-класів.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу була оформлена передплата на електронний комплект  журналу «Зразковий дошкільний заклад», які шляхом самоосвіти опрацьовувались педагогами протягом навчального року.

Протягом року в методичному кабінеті організовувались виставки,                           як епізодичні, так і постійно діючі: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «Безпека життєдіяльності в ЗДО», «Літнє оздоровлення дітей».

          Усі педагоги закладу постійно підвищували свій рівень професійної майстерності працюючи над самоосвітою. Результати роботи над індивідуальною темою педагоги фіксували в щоденниках із підвищення професійного рівня. Протягом року педагоги відвідували онлайн  методичні об’єднання, семінари Роменської методичної  служби.           

В   залежності від професійного рівня педагогів плануються відповідні форми роботи, конкретні контрольно-аналітичні заходи, моніторингові дослідження.

Протягом року забезпечувався організаційно-методичний супровід проведення свят, розваг та театральних дійств, спрямованих на вивчення фольклору, етнографії, національної культури й мистецтва.

У закладі успішно пройшли такі свята та розваги як:

  • Ігровий та розважальний захід до  Дня знань: «День знань - крок до нових відкриттів»
  • «Чудова осінь пора і вітає її дітвора»
  • «Ігри і атракціони»
  • «День дошкілля»
  • «Подорож у країну іграшок»
  • «Дух осені»
  • «Андріївські вечорниці»
  • «Миколай прийшов у гості»
  • Різдво
  • «Новорічні свята»
  • Маланка
  • Свято Василя
  • Стрітення
  • «На гостини до їжачка »
  • «День матері»
  • Випускне свято «Перлини України»

Проведення всіх зазначених заходів допомогло педагогам на належному рівні працювати над вирішенням головних завдань річного плану роботи. Колектив закладу був згуртований, працьовитий, спроможний виконати будь-які поставлені перед ним завдання.

АНАЛІЗ роботи колективу ЗДО за 2023/2024 навчальний рік визначив наступні сильні сторони:

  • підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;
  • використання набутого досвіду педагогами колективу;
  • достатній рівень виховання та розвитку дітей;
  • підвищення зовнішнього іміджу ЗДО;
  • гнучкість, диференціація педагогічного процесу;
  • чітке календарне, перспективне планування освітнього процесу;
  • належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу;
  • використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в освітній процес.

Визначення шляхів удосконалення якості методичної роботи закладу:

1. Забезпечити участь кожного педагога в основних методичних заходах на наступний навчальний рік.

2. Розробити графік взаємовідвідування занять педагогів.

3. Збільшення кількості впровадження педагогами інноваційних технологій.

4. Стимулювати та заохочувати педагогів.

5. Розширити можливості професійної самореалізації.

6. Підвищити ступінь відкритості висвітлення діяльності педагогічного колективу.

Організація та результативність освітнього процесу

Освітню діяльність колектив ЗДО здійснював на основі розробленого Плану роботи на навчальний рік і літній період. Працівники забезпечували зміст дошкільної освіти відповідно до БКДО, вимог освітньої програми закладу, складеної на основі програми розвитку дітей дошкільного віку  «Я у Світі», використовуючи навчально-методичні посібники, затверджені в установленому порядку Міністерством освіти і науки. Усі завдання протягом навчального року намагалися реалізовувати у тісній співпраці із батьками дітей.

Освітній процес здійснювався в закладі дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році на основі інтегрованого підходу, що передбачає впровадження розвивального навчання дітей з використанням прогресивного педагогічного досвіду щодо гармонійного розвитку особистості.

Для ефективної роботи за освітньою  програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» та здійснення освітнього процесу ЗДО було розроблено:

1. Навчальний план.

2. Розподіл організованої діяльності на тиждень.

3. Розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей протягом дня.

Розподіл організованої діяльності на тиждень містить різноманітні види діяльності, як організованої педагогами (групові, підгрупові, міні-заняття, гурткові заняття, ігри, експериментально-пошукову діяльність, індивідуальну роботу), так і самостійної (художньої, ігрової, трудової).

Планування освітньої роботи з дітьми дошкільного віку відповідає принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності. Календарно-тематичне планування педагогів закладу відповідає зазначеним вище принципам та навчальній програмі.

Календарне планування складалося за розподілом часу на процеси життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх напрямів.

Відповідно до розробленого плану заходів ЗДО на 2023/2024 навчальний рік у закладі успішно проведені тематичні тижні:

  • Тиждень психології, мета якого є створення позитивного мікроклімату в ЗДО; створення умов для забезпечення психологічного здоров'я всіх учасників освітнього процесу: дітей, педагогів і батьків.
  • Тиждень прав дитини «Свої права знай, про них ніколи не забувай», мета якого - продовжувати ознайомлювати дітей з основними правами дитини відповідно до Міжнародної Конвенції ООН, дати визначення понять «право» та «обов’язок»; вчити усвідомлювати свої можливості під час дотримання основних прав, правил та позитивно ставитися до себе, усвідомлюючи свою значущість для довколишніх; виховувати почуття гордості та любові до Батьківщини – України.
  • Тиждень «Моя Україна – моя Батьківщина». В умовах воєнного стану в Україні, спричиненого повномасштабним вторгненням росії в Україну, національно-патріотичне виховання дошкільників буде і надалі важливою складовою освітнього процесу ЗДО, завдання національно-патріотичного виховання залишаться актуальними і у наступному навчальному році.
  • Тиждень рідної мови, мета якого: популяризація державної мови, виховання шанобливого ставлення до рідної української мови, традицій та звичаїв українського народу.

 Відповідно до цих заходів педагогічні працівники провели ряд цікавих форм і видів діяльності. Проведена відповідна робота з батьками вихованців.

Для інтелектуального розвитку дошкільників педагоги ЗДО протягом року впроваджували інноваційні технології

  •  Коректурні таблиці Н. Гавриш (старша група)
  • Мнемотехніка  (старша група)
  • Педагогічна пісочниця (І молодша група)

Проводилася робота з розвитку пізнавальних здібностей дошкільників, морально-етичного, соціально-емоційного розвитку та розвитку фізичних здібностей. Для розвитку індивідуальних нахилів, творчих здібностей дітей в закладі дошкільної освіти була організована гурткова робота. Високих результатів у даному виді діяльності досягли керівники гуртків:

  • Театральний гурток «Театральна мозаїка» Науменко В.І.
  • Гурток із фітболу Терещенко Л.М.

Також в закладі було організовано підготовку дітей старшого дошкільного віку до школи за програмою «Впевнений старт».

Гурткова робота організовувалася в другу половину дня, тривалість проведення занять – 15-25 хвилин, залежно від віку дітей.

Протягом навчального року вихователі старшої групи забезпечили підготовку п’ятирічних дітей до шкільного життя, необхідний рівень їх розвитку, вихованості, мотиваційної, емоційної, вольової, комунікативної, фізичної підготовки, розвиток пізнавальних психічних процесів, мовлення. Прищеплювали елементарні уміння та навички, надали дітям необхідні знання.

ЗДО продовжує тісну співпрацю з Коровинською ЗОШ                                            по наступності та перспективності між двома ланками дошкільної та шкільної освіти. Виконано комплекс організаційних заходів спрямованих на роботу з батьками та дітьми для успішної адаптації до умов шкільного життя, в рамках сектору оптимізації і розвитку «Успіх у співпраці»:    

  • Взаємо відвідування занять в ЗДО та уроків у школі.
  • Попереднє знайомство вчителів з майбутніми першокласниками, вивчення індивідуальних особливостей дітей.
  • З метою підвищення рівня мотиваційної готовності старших дошкільників до навчання у школі:
    • ознайомлення вихованців з правилами поведінки школярів;
    • використання в освітній роботі читання творів про школу.
  • Організація зустрічей молодших школярів з випускниками старшої групи.
  • Обмін досвідом роботи щодо впровадження інноваційних технологій в освітній процес.
  • Взаємне консультування.
  • Засідання круглого столу з питань  забезпечення наступності у діяльності ЗДО та школи.
  • Розробили портрет дошкільника напередодні його вступу до школи.
  • Засідання круглого столу з питання визначення компетентності вихованців.

Протягом року проводилась робота з батьками майбутніх першокласників в онлайн форматі:

  • Батьківський всеобуч «Нова Українська Школа – суть та принципи побудови».
  • Батьківські збори «Труднощі в опануванні знань – причини та шляхи подолання»
  • Бесіда «Психологічна підготовка до школи».
  • Консультація «Характеристика розвитку і поведінки шести річок».
  • Бесіда «Модель особистості першокласника».
  • Консультація «Фактори успішної адаптації до шкільного життя».
  • Тренінг «Як підготувати дитину до школи».
  • Консультація «Чи готові до школи батьки?».
  • Інтерактивна лекція «Психологічна готовність дитини до навчання».
  • Поради батькам «Фактори успішної адаптації майбутнього школяра».

В роботі з дітьми велика увага приділялась формуванню власної активності дитини, яка є однією з умов її повноцінного психічного розвитку.

Завданнями вдосконалення роботи з підготовки дітей до шкільного навчання на наступний період є:

1. Соціалізація дошкільників як важливий фактор підготовки дитини до школи.

2. Корекція мовлення засобами нетрадиційних форм та методів, розвиток дрібної моторики руки;

3. Формування адекватної самооцінки, зниження рівня тривожності.

Педагогами нашого закладу систематично проводилася відповідна робота з батьками: батьківські збори, консультації, наочно-інформаційні повідомлення, актуальні для певної вікової групи. Завдяки співпраці з батьками досягнуто значних результатів у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку, вдосконаленні навчально-матеріальної бази. 

Фотоматеріали усіх цікавих форм роботи з дітьми протягом навчального року систематично висвітлювалися в групах вайбер, на сайті ЗДО та групі facebook. 

Педагоги закладу активно взаємодіють з батьками, працюють над вдосконаленням системи комунікації з ними. Робота з батьками наших вихованців тісно взаємопов’язана з усіма напрямками роботи дошкільного закладу, а саме:

• адміністративно-господарською службою: проведення вступної бесіди та інструктажу, проведення благодійних акцій, проведення спільної господарської діяльності, залучення батьків до участі в толоках, облаштуванні території тощо;

• методичною роботою: проведення групових та загальних батьківських зборів, виготовлення куточків для батьків, проведення відкритих переглядів занять тричі на рік, участь батьків у проведенні свят та розваг;

• психологічною службою: спільна робота з оптимальної адаптації дітей, використання методів діагностування сім’ї (анкети, опитувальники, тести), тренінги для батьків;

• медична робота: ознайомлювальні бесіди про стан здоров’я малюка, консультації з батьками, своєчасність та розповсюдження даних антропометричних змін, рекомендації щодо збалансованого харчування дитини, оздоровчі та загартовуючі процедури.

З метою задоволення потреб у наданні освітніх послуг протягом року проводилось неодноразове анкетування батьківського загалу на предмет оцінювання роботи колективу. Анкетування батьків засвідчило такі результати роботи дошкільного закладу у співпраці із сім’ями вихованців:

• визначення рівня задоволення дітей від відвідування закладу показало, що 83% вихованців закладу відвідують його із задоволенням і тільки 13% в залежності від настрою, та 4% невдоволених реакцією дитини, на що буде спрямовано роботу педагогів та адміністрації.

• рівень задоволеності батьків організацією роботи закладу загалом та складом його працівників довів, що заклад рухається в потрібному напрямку тому що, 98% батьків оцінили рівень нашої роботи, як високий і лише 2% стверджують, що досягнення закладу знаходяться на середньому рівні.

Вихователі дошкільного закладу постійно поновлювали інформації в батьківських куточках, залучали батьків до організації освітньо-виховного процесу. Вдало проходили спільні виставки робіт батьків і дітей за різними темами, конкурси малюнків, спільні свята та розваги. Протягом року проводились спільні заходи та виставки.

АНАЛІЗ освітньої діяльності ЗДО визначив наступні сильні сторони: освітній процес у ЗДО організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного "Я" дитини; режим роботи закладу враховує вікові особливості здобувачів освіти, відповідає їхнім освітнім потребам, забезпечує умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу; заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.

Слід звернути увагу на слабкі сторони: недостатнє впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу; потреба в оновленні освітнього простору ЗДО відповідно до вимог сучасності.

Моніторинг внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Упродовж 2023/2024 навчального року проводився процес розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО відповідно до Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Було здійснено систематичне вивчення стану організації освітнього процесу з чітким аналізом.

У жовтні 2023 та квітні-травні 2024 року було проведено моніторинг рівня знань, умінь та навичок згідно з розділами програми в усіх вікових групах. В січні здійснювалась проміжна перевірка дітей, які мали низькі показники.

Для обстеження рівня засвоєння дітьми дошкільного віку Базового компоненту дошкільної освіти педагоги використовували різноманітні методи: спостереження під час різних видів дитячої діяльності, бесіди, аналіз знань, умінь та навичок дітей. При діагностиці використовувались спеціальні завдання, які дозволили виявити рівень сформованості знань та вмінь дошкільників.

Чітко проведений моніторинг дає змогу виявити рівень практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти й отримати об’єктивну інформацію про якість організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, прогнозувати шляхи його поліпшення, дослідити рівень засвоєння дітьми різного віку програмового матеріалу.

Оцінка досягнень проводилась за наступними рівнями:

  • високий рівень – дитина має глибокі, системні знання. Уміє застосувати їх на практиці, самостійно оцінює різноманітні ситуації, явища, факти;
  • достатній рівень – дитина знає істотні ознаки понять, явищ, зв’язки між ними, самостійно застосовує знання, виконує розумові операції, вміє робити висновки;
  • середній рівень – дитина відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, оперує елементарними вміннями.
  • початковий рівень –дитина відповідає фрагментарно, користується загальними уявленнями про предмети.

Зведена таблиця     

результатів моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників

  та якості дошкільної освіти станом на кінець 2023/2024 н.р.

 

Особистість дитини

Дитина в соціумі

Дитина в природному довкіллі

 Дитина у світі мистецтва

 Дитина в сенсорно-  пізнавальному просторі

 Мовлення дитини

 Гра дитини

 

Середня оцінка рівня виконання програми та БКДО  (%)

 

Рівень виконання програми та БКДО за віковими групами  

 

80%

 

 

81%

 

 

80%

 

 

78%

 

 

80%

 

 

75%

 

 

80%

 

79%

 

достатній

 

71%

 

72%

 

75%

 

75%

 

72%

 

69%

75%

 

73%

 

достатній

 

62%

 

61%

 

60%

 

64%

 

66%

 

60%

66%

 

63%

 

достатній

 

З таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими у дошкільників є компетентності за освітніми напрямами: «Гра дитини» та «Дитина в соціумі»; менш сформованими є компетентності за освітніми напрямами: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» та «Особистість дитини». Варто докладати максимум зусиль вирішенню завдань освітніх напрямів: «Мовлення дитини» (оскільки ще є багато дітей з вадами мовлення) та «Особистість дитини» (формування здоровязбережувальної компетентності та компетентності з безпеки життєдіяльності (особистої безпеки).

За результатами моніторингу якості дошкільної освіти у ЗДО спостерігається динаміка розвитку дітей та відповідальне ставлення вихователів до виконання своїх професійних обов’язків, організації та проведення освітньої діяльності з вихованцями груп у період правового режиму воєнного стану в Україні.Діти старшої групи на достатньому та високому рівнях виконали вимоги Державних стандартів дошкільної освіти  та освітньої програми, підготовлені до шкільних навантажень і навчання у Новій українській школі.

Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу

Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базова потреба людини, тому на заклад дошкільної освіти покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці», на виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 20.11.2006 № 782), від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час освітнього процесу в навчальних закладах», у ЗДО постійно проводилась відповідна робота щодо запобігання травматизму та збереження життя і здоров’я дітей.

Отже, перед колективом ЗДО у минулому навчальному році стояли наступні завдання:

  • підвищення ефективності освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;
  • поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;
  • пропагування здорового способу життя серед батьків та їхніх дітей;
  • інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.

Робота з безпеки життєдіяльності планувалася відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та проводилася із залученням дітей, батьків та працівників закладу до різних форм роботи: занять, ігрової діяльності, театралізованої діяльності, свят та розваг, конкурсів, бесід (індивідуальні, групові та колективні), екскурсій, читань художньої літератури з використанням українського фольклору, самостійно-художньої діяльності, психогімнастик, пошуково-дослідницької діяльності, моделювання ситуацій та їх розв’язання.

В методичному кабінеті зібрано методичний матеріал та художня література за темою, тека з консультаціями, пам’ятками та розробками занять.

З метою підвищення рівня обізнаності працівників щодо безпеки життєдіяльності вихованців протягом року  проведено ряд бесід, консультацій та інструктажів для працівників закладу. З працівниками закладу щомісячно проводились навчальні та практичні заняття за Програмою загальної підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях.

Протягом року проводились заняття в групах з питань ознайомлення дітей з правилами безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, навчання дітей безпечної поведінки в оточуючому середовищі, оформлені папки-пересувки з рекомендаціями для батьків щодо безпеки життєдіяльності дітей.

В кожній групі обладнано осередки безпеки. Вихователі систематично проводять практичні заняття щодо опанування дітьми навичок протипожежної, дорожньо-транспортної та іншої безпеки.

В травні (2 тиждень) в ЗДО було проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності мета якого: закріпити у дітей уявлення про можливі небезпечні ситуації природного, техногенного, медичного, біологічного характеру та відпрацювати стереотипи поведінки дошкільників під час виникнення надзвичайних ситуацій в умовах воєнного стану.  Протягом тижня в закладі дошкільної освіти проводились тематичні заняття, бесіди, розваги, засідання батьківського клубу, екскурсії, консультації для вихователів, помічників вихователів. Робота по організації навчання безпеки життєдіяльності спрямувалась у трьох напрямках:

  • робота з дітьми;
  •  робота з працівниками ЗДО;
  • робота з батьками вихованців.

Під час тижня безпеки  були проведено навчальне тренування «Дії  персоналу ЗДО після сигналу: «Увага! Всім», метою якого було формувати в дітей поняття про причини подання сигналу, учити правила поведінки під час екстремальних повідомлень.

Усі заходи сприяли усвідомленню значення безпеки життєдіяльності дітей, допомогли дітям, їх батькам і співробітникам ЗДО узагальнити свої знання про вміння правильно діяти у надзвичайних ситуаціях  та про значення здоров’я і безпеки у житті людини.

            Отже, підсумовуючи роботу з безпеки життєдіяльності можна зазначити, що робота з вказаного напряму проводилась на досить високому рівні.

            У відповідності до вимог велась документація закладу дошкільної освіти, систематизована нормативно-правова база з питань ОП, ПБ, ЦЗ, БЖД. Всі працівники закладу обізнані та виконують вимоги законодавчих документів. Своєчасно видавались накази, призначались відповідальні за роботу із запобігання всіх видів дитячого травматизму та відповідальні за життя та здоров'я вихованців під час екскурсій, свят та інших заходів. Своєчасно проводились вступні, первинні, цільові, позапланові інструктажі.

Як результат протягом 2023/2024 навчального року не зафіксовано жодного нещасного випадку з учасниками освітнього процесу.

У закладі створено умови для безпечного проведення освітнього процесу та праці співробітників ЗДО. У наявності вся нормативна база з охорони праці та пожежної безпеки. Заходи, передбачені планом, по збереженню та зміцненню матеріальної бази виконані повністю. Для укриття під час повітряної тривоги, в ЗДО є підвальне приміщення – загальна площа 100 кв2, вхід до сховища вільний, захищений від атмосферних опадів навісом, електрообладнання справне.

В 2023/2024 навчальному році закладом дошкільної освіти виконано вимоги БКДО та освітньої програми з розділу «Безпека життєдіяльності дошкільників». Досягнуто очікуваних результатів: удосконалення знань та навичок педагогічних працівників з формування у дітей цілісного ставлення до власного здоров’я та життя; поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя в умовах воєнного стану; закріплення уявлень дітей про можливі небезпечні ситуації природного, техногенного, медичного, біологічного, воєнного  характеру та відпрацювання стереотипів поведінки дошкільників в умовах загрози та виникнення різних надзвичайних ситуацій.

Фізкультурно-оздоровча робота та медичне обслуговування

Пріоритетними у 2023/2024 навчальному році були і залишаються здоров’язберігаючі аспекти. Фізкультурно-оздоровча робота в закладі організовується відповідно до Базового компонента дошкільної освіти України (нова редакція),Програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі", інструктивно-методичного листа МОНУ від 02.09.2016 №1/9-456 р. «Щодо організаціі фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах». 

Варто зазначити, що в закладі створені сприятливі умови для збереження фізичного та психологічного здоров’я вихованців. Облаштовано фізкультурно-оздоровчу студію для організації занять з фізичної культури. У наявності спортивне обладнання, інвентар, дидактичний матеріал. Для занять на свіжому повітрі облаштовано ігрові майданчики.  

Спортивне обладнання має естетичний вигляд, відповідає санітарно–гігієнічним вимогам та розміщено в доступному для дітей місці.

Отже, можна стверджувати, що в закладі створені належні умови для ефективного здійснення фізкультурно-оздоровчої роботи, збереження та зміцнення здоров’я дітей.

Але є недоліки цієї роботи: не приділялося достатньо уваги плануванню тематичних, сюжетних фізкультурних занять на свіжому повітрі.

Удосконаленню системи фізичного виховання в закладі дошкільної освіти сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний  контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком та руховою активністю вихованців директором та сестрою медичною старшою Токаренко Т.Д.Метою МПК було – визначити результат педагогічного впливу на фізичний розвиток дітей та його відповідність запланованим результатам, сприяти оптимізації рухової активності, забезпечити ефективне розв’язання завдань фізичного розвитку та оздоровлення дітей, тісну співпрацю інструктора з фізкультури, вихователя та медичної сестри. 

Упродовж року старшою медичною сестрою здійснювалась оцінка організації рухового режиму, проведення різних форм роботи з фізичного виховання. Директор контролювала заняття з фізичного розвитку, їх доцільність, систематичність, тривалість, розподіл часу між структурними частинами, програмовий зміст, послідовність дібраних форм роботи з дітьми, їхнє дозування, раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентарю, відповідність вибору теми і змісту заходів, окресленим завданням та обраній формі проведення, ступінь реалізації поставлених завдань.

         Пріоритетними були і залишаються використання нетрадиційних форм та методів оздоровлення дошкільників та здоров’язберігаючі аспекти. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів щодо формування у дітей мотивації здоров’я і навичок здорового способу життя. Протягом року в закладі функціонував фітобар.

Фізкультурно-оздоровча робота в ЗДО проводиться на належному рівні. Систему фізкультурних занять доповнюють спортивні свята та розваги:

  • Спортивне свято «Дитячий олімпійський день» до Дня фізичної культури і спорту.
  • Розвага «День захисників та захисниць України».
  • Розвага «Здоровим будь».
  • Свято «День дитини».
  • Розвага «День панамки».
  • Розвага «День сніговика».
  • Розвага «Зиму дуже любимо її ігри незабудемо».
  • Розвага «Зростаємо здоровими».
  • Розвага «Зі спортом будемо дружити щоб ніколи не хворіти».

Пішохідні переходи (на час військового стану замінено фізкомплексами на свіжому повітрі).

Остання п’ятниця місяця в усіх вікових групах проводились Дні здоров’я.

          Особлива увага педагогічного колективу приділялась загартуванню дитячого організму. Педагоги широко використовували повсякденні методи оздоровлення: відповідний температурний режим і провітрювання приміщень, прогулянки на свіжому повітрі за різних погодних умов, використання прохолодної води для миття рук, обличчя. Також на постійній основі організовуються спеціальні загартовуючі процедури, а саме: ходіння босоніж по килимку змоченому в сольовому розчині (100 гр. морської солі на 5 л води), який лежить на ребристій дошці. Початкова температура води +32˚, а кінцева +20˚. Температуру води знижують кожних 5 днів на 1˚.

         Результатом проведення повсякденної роботи інструктора з фізкультури та вихователів: ранкової гімнастики, занять, дозвіль інших форм роботи в умовах воєнного стану – є формування рухової таздоров’язбережувальної компетентності, задоволення природної потреби у руховій активності, що забезпечує оптимальний рівень фізичної працездатності, засвоєння та використання елементарних знань у галузі фізичної культури, сформованість умінь і навичок для вирішення рухових завдань у різних життєвих ситуаціях.

Аналізуючи результати фізкультурно-оздоровчої роботи можна зробити висновок, що систематична робота з  дітьми, шляхом збагачення спектру оздоровчих заходів та підвищення рухової активності упродовж навчального року була досить ефективною. Основні фізкультурно-оздоровчі заходи висвітлювалися за допомогою фото-та відео матеріалів  у вайбер-групах батьків, на сайті нашого закладу та на сторінці у фейсбуці.

         Отже пріоритетним завданням колективу ЗДО залишається зниження показників захворюваності в ЗДО, зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров’язберігаючих технологій, активних форм і методів формування здоров’язберегаючої компетентності дошкільників.

Організація харчування

Належний рівень організації харчування є важливою умовою комфортного перебування дітей у закладі дошкільної освіти. Організація харчування дітей в ЗДО здійснюється відповідно до вимог НАССР: встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски про меню на день, об'єм страв для дітей раннього-молодшого та середнього-старшого дошкільного віку, графіки видачі їжі, добові проби, призначено відповідальних осіб за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медсестри та адміністрації. Харчоблок, комора, система холодного та гарячого водопостачання, технологічне та холодильне обладнання в робочому стані.

Харчування в ЗДО здійснюється відповідно до примірного чотиритижневого меню.

Систематично здійснюється щоденний контроль за організацією харчування дітей старшою медичною сестрою та директором, забезпечується контроль за організацією повноцінного, безпечного та якісного харчування дітей, за якістю продуктів харчування, що поставляються в ЗДО, правильністю їх зберігання, дотриманням термінів реалізації.

Обладнання харчоблоку відповідає нормативним вимогам НАССР: харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні, посуд на харчоблоці має обов’язкове маркування.

В закладі виконуються всі протиепідемічні заходи щодо запобігання спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь. Планово проводиться контроль за санітарно-гігієнічним станом харчоблоку, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування.

Створено умови для формування культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти. За дитиною закріплено постійне місце за столом, розмір стола та стільця відповідає до зросту дитини. Перед кожним прийомом  їжі стіл сервірують згідно з меню.

Продукти харчування у ЗДО зберігаються у коморі (відповідно до умов їх  зберігання при відповідній температурі з урахуванням товарного сусідства). Терміни реалізації продуктів виконуються чітко. Продукти, що швидко псуються, використовуються тільки у терміни, зазначені у накладній відомості. Режим  харчування у кожній віковій групі ЗДО дотримується. Роздача їжі проводиться згідно з вихідними нормами.

З вищезазначеного можна зробити висновок, що рівень організації роботи з харчування відповідає нормативним вимогам.

 Узагальнені висновки щодо здобутків, труднощів, недоліків у роботі ЗДО

Аналіз роботи ЗДО за навчальний рік показав, що для реалізації поставлених завдань були об´єднані зусилля педагогічного колективу та адміністрації. Вдало підібрані форми методичної роботи з кадрами позитивно вплинули на організацію життєдіяльності та рівень досягнень дітей.Річний план за минулий навчальний рік виконано. Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено як задовільну.

Водночас, як зазначалось в аналізі, є проблеми, які надзвичайно актуальні на сучасному етапі освітньої діяльності, а тому потребують вирішення у новому навчальному році.

Виходячи з недоліків роботи, зазначених вище, у наступному навчальному році слід спрямувати діяльність усіх служб ЗДО на удосконалення роботи з різних аспектів життєдіяльності закладу, а саме:

  1. Прищеплення дошкільникам шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українського народу, любові до сім’ї, рідного села, Батьківщини.
  2. Продовжити запровадження в освітній процес здоров’язберігаючих технологій.
  3. Здійснювати роботу щодо створення безпечного освітнього простору, забезпечення особистої безпеки усіх учасників освітнього процесу.
  4. Продовжувати створювати умови для виховання патріотично свідомого дошкільника з високими морально-духовними якостями засобам національно-патріотичного виховання.
  5. Забезпечити наступність між дошкільною та початковою ланками освіти.
  6. Спонукати педагогів до творчої ініціативи в пошуках нових форм і методів професійної діяльності для надання якісних освітніх послуг.
  7. Модернізувати матеріально-технічну базу ЗДО, сприяти у створенні сучасного освітнього простору із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій.
  8. Удосконалювати механізм моніторингу якості освітнього процесу.
  9. Забезпечувати тісну взаємодію з родинами вихованців, через урізноманітнення форм спільної діяльності.

Змістове наповнення роботи закладу дошкільної освіти на 2024-2025  навчальний рік

Провівши детальний аналіз діяльності ЗДО за 2023/2024 навчальний рік та оцінивши усі сильні і слабкі сторони у роботі нашого колективу в умовах воєнного стану в Україні, у наступному 2024/2025 навчальному році адміністрація та колектив закладу спрямує свою діяльність на дотримання вимог організації освітніх і управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти (освітній процес та компетентність дітей)» із визначенням річних завдань на майбутній період:

  • Забезпечити ефективність освітньої діяльності через запровадження Внутрішньої  системи забезпечення якості освіти та оцінювання напряму: «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти».
  • Продовжувати створювати максимально безпечні умови для вихованців в умовах воєнного  стану. Удосконалити партнерську взаємодію між  закладом освіти та місцевими органами управління освітою та органами  виконавчої влади, представниками Державної служби України з надзвичайних ситуацій і Національної поліції.
  • Консолідувати зусилля педагогів і батьків щодо формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку, утвердження активної позиції громадянина,  формування позитивного образу своєї країни, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини українського  народу, його історії, традицій, культури.
  • Розвивати мовленнєві активності у дітей дошкільного віку через використання всіх компонентів мовлення у різних формах та видах дитячої діяльності. 

 

 

Логін: *

Пароль: *